Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Het doel van het handboek is om de verworvenheden van de sociologische kennis onder te brengen in een samenhangend geheel om zo bij te dragen tot een betere kennis van de samenleving en haar belangrijkste componenten. Zo kunnen de lezers de grote ontwikkelingen met kennis van zaken in hun context plaatsen, maar evenzeer meer leren over hun eigen positie in de samenleving en hoe die hun gedrag beïnvloedt. Het ontwikkelen van een 'sociological imagination' helpt om de juiste vragen te stellen over de samenleving en om relevante antwoorden te vinden. Het gaat over de grote dilemma's: individu versus samenleving, mogelijkheden versus beperkingen, nature versus nurture, solidariteit versus strijd, gelijkheid versus ongelijkheid.
Sociology --- sociologie --- Sociologie --- Academic collection --- 316 --- 316 <035> <493> --- BPB1406 --- 303.4 --- 316 Sociologie --(algemeen) --- Sociologie --(algemeen) --- Sociologie --(algemeen)--Grote handboeken. Compendia--België --- 301 --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Social Work 2015 --- Cultuur --- Samenleving --- Sociale psychologie --- Organisaties --- Organisatiesociologie --- Cultuursociologie --- Gezinssociologie --- Sociale media --- Maatschappelijke veranderingen --- Sociale Klassen --- Sociale ongelijkheid --- Sociale uitsluiting --- Sociale relaties --- Sociale netwerken --- Waarden --- Multiculturaliteit --- Individualisering --- sociología --- socjologia --- sosiologia --- sociologi --- κοινωνιολογία --- sotsioloogia --- soċjoloġija --- социологија --- социология --- sociologija --- szociológia --- sociológia --- socioloģija --- sociology --- sociologia --- sociologji --- Soziologie --- gender studies --- Entwicklungssoziologie --- sociobiologie --- sociológia politického života --- Organisatie --- Sociale verandering --- Sociale klasse --- Sociale relatie --- Sociaal netwerk --- Waarde (ethiek) --- Multiculturalisme --- Toerisme --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Sociologie --(algemeen)--Grote handboeken. Compendia--België --- socheolaíocht
Choose an application
Grondbeginselen der sociologie bestaat uit vier delen. In het eerste deel staat de sociologie als wetenschap centraal. Het tweede deel beschrijft de omgang van individuen onderling. In deel drie komen sociale kaders, culturen en subculturen aan bod. Deel vier tenslotte bespreekt de dynamiek in de samenleving. Ieder hoofdstuk eindigt met een samenvatting.
Sociologie --- 316 --- Waarden --- Relaties --- Samenleving --- 316 <035> --- 316 <035> Sociologie --(algemeen)--Grote handboeken. Compendia --- Sociologie --(algemeen)--Grote handboeken. Compendia --- Sociale relaties --- Normen --- Groepsdynamiek --- Groepsgedrag --- Sociale ongelijkheid --- Cultuur --- Gedrag --- Gedragsproblemen --- Sociale relatie --- Waarde (ethiek) --- Norm (standaard) --- Gedragsprobleem --- Toerisme --- Jongere --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Norm (gedragsregel)
Choose an application
Er is geen gebied waarin zoveel goed of fout kan gaan als in communicatie. Elkaar begrijpen is een kiem van inspiratie. Niet begrepen worden een bron van frustratie. Effectief met elkaar communiceren is behoorlijk lastig. Want hoe zorg je ervoor dat de ander snapt wat jij wilt zeggen? Terwijl het voor jou toch heel duidelijk is wat je zegt. Gedrag lokt emotie uit. Het blijkt nog een hele kunst om effectief met elkaar te communiceren, zonder elkaar te veroordelen, in verwijten te vervallen of elkaar in de haren te vliegen. Als dat wel gebeurt is het zinvol om je communicatiestijl te veranderen.Luisteren we aandachtig genoeg om echt te begrijpen wat de ander zegt? Durven we te zeggen wat er echt toe doet? Begrijpen we waarom we steeds in ineffectieve patronen terechtkomen? Goede communicatie op school is een win-win situatie voor alle betrokkenen. Het is het fundament en het zijn de bouwstenen van betekenisvolle relaties. Effectief communiceren is een vaardigheid waar je je hele leven plezier aan beleeft!Bron: https://www.lannoo.be/nl/communicatie-zonder-frustratie-het-onderwijs
454.22 --- onderwijsstijlen --- didactiek --- communicatie --- management --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- Communicatie ; onderwijs --- Communicatie --- Onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Gesprekstechnieken --- Feedback --- Geweldloze communicatie --- Kinderen --- Jeugd --- Probleemgedrag --- Trauma --- Relatie leraar - ouder --- onderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- interpersonele communicatie --- leraren-leerling relatie --- lerarenberoep --- pedagogiek --- communicatiesociologie --- communicatiepsychologie --- communicatievaardigheden --- PXL-Central Office 2020 --- onderwijskunde --- gespreksvaardigheden --- 316:77 --- 316:77 Sociologie --(algemeen)-:-Fotografie --- Sociologie --(algemeen)-:-Fotografie --- Communicatie in het onderwijs --- 371.39 --- Gesprekstechniek --- Kind --- Psychotrauma --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere --- Relatie leraar-leerling --- 370.030 --- 371.213
Choose an application
1. Het structureel functionalisme : de systeembenadering2. Het symbolisch interactionisme : de etiketteringstheorie3. De disciplineringstheorie4. De kritische theorie5. De civilisatietheorie6. Modernisering en vooruitgang7. Postmodernisme8. Een schets van postmoderne problemen
Gezondheidszorg --- Hulpverlening --- Sociologie. --- maatschappelijke hulpverlening --- methoden van het sociaal werk --- Sociology of social welfare --- gezondheidszorg --- Social psychology --- Sociologie --- Hulpverlening ; sociologie --- Gezondheidszorg ; sociologie --- #SBIB:316.334.3M10 --- Medische sociologie: algemeen --- sociologie --- hulpverlening --- 305 --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- sociale psychologie --- welzijnswerk --- sociale problemen --- sociale wetenschappen --- (zie ook: sociologie) --- 362.1 --- 301 --- 361 --- Medische sociologie --- Systeemdenken --- Verzorgende beroepen --- Therapie --- Postmodernisme --- Verzorging --- Beroep --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Choose an application
57791542
Eugenics --- Genetic Engineering --- history --- Eugenics. --- Ontwikkelingspsychologie --- handboeken en inleidingen. --- genetica --- Evolution. Phylogeny --- Human genetics --- General ethics --- evolutieleer --- Eugenetica --- 574 --- Evolutietheorie --- 600.1 --- Eugenese --- 072536.jpg --- 600.4 --- darwinisme --- Ecologie --- erfelijkheidsleer --- ethiek geneeskunde --- Evolutieleer --- fertiliteit --- Genetica --- 241.63*5 --- 316 --- 504.75 --- 572.1/.4 --- 612.6.05 --- Homiculture --- Race improvement --- Euthenics --- Heredity --- Involuntary sterilization --- 241.63*5 Theologische ethiek: bio-ethiek (bioethiek); genetische experimenten; transplantatie; eugenetica --- Theologische ethiek: bio-ethiek (bioethiek); genetische experimenten; transplantatie; eugenetica --- 572.1/.4 Anthropogeny. Human development in general. Origin of the human species --- Anthropogeny. Human development in general. Origin of the human species --- 504.75 Human ecology and human environment --- Human ecology and human environment --- 316 Sociologie --(algemeen) --- Sociologie --(algemeen) --- Afstammingsleer - Evolutieleer --- Evolutie van de mens --- Ontwikkelingsleer en embryologie --- Heredity, variation, breeding and related features --- Erfelijkheidsleer --- Wetenschappelijk onderzoek --- Sociologie --- Natuurwetenschappen --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Onderzoek (wetenschap) --- Génétique --- Génie génétique --- Phylogenèse --- Génétique --- Génie génétique --- Phylogenèse --- Eugenics - history --- Genetic Engineering - history --- Eugénisme
Choose an application
In dit boek worden een aantal cruciale hedendaagse maatschappelijke ontwikkelingen en problematieken geschetst: werken op afwijkende tijden, combineren van arbeid en gezin, de gevoelens van tijdsdruk, de ongelijkheid in cultuur- en vrijetijdsparticipatie, sociale isolatie en vereenzaming, verkeerscongesties, de impact van werkloosheid en pensionering, samen eten als gezinsactiviteit en de tijd voor jezelf. Daarbij gaat niet alleen aandacht naar de tijdsbesteding van individuen en groepen, maar ook naar het collectieve ritme van de samenleving dat hieruit voortvloeit. De bevindingen in dit boek bieden een indringende kijk op het leven van alledag in Vlaanderen. Tijd brengt alles aan het licht - wanneer en hoe lang werken Vlamingen - over mannen en vrouwen en ongelijke verdeling van werk - lichamelijke verzorging, eten en slapen als noodzakelijke, maar elastische tijd - over ongelijke toegang tot vrije tijd - sociale contacten in leven van alledag - tijd voor mobiliteit - samenleving onder tijdsdruk - ritmes en routines in dagelijkse leven
Geografie --- Economische geografie --- Transport. --- Tijdsbesteding --- België. --- Qualitative methods in social research --- maatschappij --- Quantitative methods in social research --- dagelijks leven --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- statistieken --- Belgium --- Flanders --- Tijdsbesteding ; Vlaanderen --- 314.6 --- 316 <493-17> --- 651.1 Vlaamse maatschappij en identiteit --- 664.1 Gezin --- 450 Werkgelegenheid en arbeid --- #SBIB:311.21 G --- #SBIB:316.7C400 --- BPB0701 --- Gezin 314.6 --- Arbeidsmarkt 331.52 --- Werkgelegenheid 331.526 --- Arbeidsduur 331.31 --- Recreatie 79 --- Vrouwenproblematiek 396 --- Mobiliteit 656:116 --- #SBIB:316.356.2H1500 --- VL / Flanders - Vlaams Gewest - Région Flamande --- 313 --- 203 --- 332.811 --- 316 --- Tijd/tijdbeleving --- Tijd / tijdsbeleving --- Vlaamse Gemeenschap / Gewest --- arbeid --- arbeid, gezinnen --- arbeid, vrouwen --- et al. --- gezinnen --- ontspanning --- sociologie, cultuur --- statistiek --- time management --- vrijetijdsbesteding --- S200797.JPG --- Vlaanderen --- sociologie van de vrije tijd --- 316 <493-17> Sociologie --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Sociologie --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 314.6 Gezinnen. Huishoudingen --(demografie) --- Gezinnen. Huishoudingen --(demografie) --- Statistische gegevens --- Vrijetijdssociologie: algemeen --- Gezin en arbeid: algemeen --- Levenswijze en levensstandaard. Levensminimum. sociale indicatoren (Studiën). --- Sociografie. Algemene beschrijving van de gemeenschappen (Sociologie). --- Wekelijkse en dagelijkse arbeidsduur. Deeltijdse arbeid. Flexibiliteit van de arbeid. --- 493.8 --- 379 --- Time management --- Flanders (Belgium) --- Sociologie --- Cultuur --- Tijd --- Cultuursociologie --- Gezinssociologie --- Levenskwaliteit --- Fysiologie --- Arbeid --- Sociologisch onderzoek --- et al --- Levenswijze en levensstandaard. Levensminimum. sociale indicatoren (Studiën) --- Sociografie. Algemene beschrijving van de gemeenschappen (Sociologie) --- Wekelijkse en dagelijkse arbeidsduur. Deeltijdse arbeid. Flexibiliteit van de arbeid --- Toerisme --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Arbeid (werken) --- Emigratie --- Household work --- Mobility --- Relationships --- Division of tasks --- Time allocation --- Leisure --- Paid labour --- Book --- Daily life
Choose an application
Dit boek geeft in vijftien artikelen een verkenning van onze mediavoorkeuren, de sociale interacties tussen jongeren, de participatie in de maatschappij en de verdeling van huishoudelijke taken, de cultuur en kansen in het onderwijs, het draagvlak van de solidariteit, het verschil tussen autochtone en allochtone participatie aan de cultuur ...
Burgerschap --- Ontwikkelingspsychologie --- Overheidsinstellingen --- Sociologie. --- Vrijetijdsbesteding --- Vlaanderen. --- Persoonlijkheidsontwikkeling. --- Vertrouwen. --- Political philosophy. Social philosophy --- culturele diversiteit --- vrijetijdsbesteding --- sociale netwerken --- sociale ongelijkheid --- solidariteit --- media --- muziek --- Community organization --- onderwijs --- gender --- huishouden --- Flanders --- Sociale netwerken --- Cultuursociologie --- Democratie ; België --- 316 --- #SBIB:316.7C121 --- #SBIB:316.7C140 --- #SBIB:316.7C170 --- #A0212A --- 181 Kindbeeld en positie van kinderen in de samenleving --- 651 Maatschappij. Algemeen --- Maatschappelijke ontwikkeling 304 --- 905.2 --- cultuursociologie --- 316.4 --- cultuur --- participatie, maatschappelijke --- sociologie --- 309 --- jeugd --- maatschappij --- sociale klassen --- toekomstvisies --- trends --- 316 Sociologie --(algemeen) --- Sociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie: gedragspatronen, levensstijl --- Cultuursociologie: cultuur en globale samenlevingen --- Cultuursociologie: culturele groei, vooruitgang, stagnatie, technologische verandering, cultuurbewegingen --- cultuurfilosofie, cultuurpsychologie, cultuursociologie --- 008 --- 371 --- 301.17 --- 301 --- sociale wetenschappen, maatschappelijk welzijn - maatschappijkritiek; algemeen --- #GGSB: Sociale wet. essays --- #GGSB: Sociologie --- 316.7 --- #GBIB:CBMER --- #VCV monografie 2003 --- 316 sociologie --- 316.3 samenleving --- 316.47 sociale relaties --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuur --- Sociologie --- Esthetica --- Onderwijs --- Politiek --- Allochtonen --- Jeugd --- Media --- Samenleving --- Democratie --- Netwerken --- Participatie --- Solidariteit --- Cultuurverschillen --- Allochtoon --- Toerisme --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Maatschappij --- Film --- Autochtoon --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Sport --- Verpleegkunde --- Netwerk (ict) --- Cultuurverschil --- Sociale wet. essays --- Netwerk (relationeel) --- Jongere --- Persoon met een migratieachtergrond --- Democratie ; België
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|